1. Формування навичок ефективної поведінки у конфліктах дітей різного віку
У ранньому віці, коли дитина
активно засвоює рідну мову, відбувається "мовленнєве"
освоєння конфлікту. Дітей уже можна навчати висловлювати свою
думку та свої
потреби у конфліктних ситуаціях
словами, поступово формувати у
них навички конструктивної взаємодії у конфліктних ситуаціях.
У дошкільному віці доцільно навчати дітей конструктивній поведінці у конфліктах шляхом
пояснень, обговорення конфліктних ситуацій. Таке обговорення навчить дітей аналізувати конфлікти, віднаходити
причини їхнього виникнення та шукати
шляхи конструктивного вирішення.
У шкільному віці значно розширюється діапазон можливих форм
навчання. Зміни, які відбуваються у соціальній ситуації розвитку, в інтелектуальній та особистісній
сферах дитини із вступом до школи, дають змогу включити у навчання дітей, окрім аналізу конкретних конфліктних ситуацій, ще й дискусії, які будуть спрямовані на усвідомлення дітьми різниці між
добром і злом та на формування ставлення до цих
проблем.
Зі
школярами варто застосувати форми роботи, можливі в соціально-психологічному тренінгу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий